torsdag 24 september 2015

Vem är då jag?

Hejsan och välkommen hit!

Kul att du har hittat hit, på riktigt alltså :) Då delar vi med stor sannolikhet samma intresse, lämna gärna din blogg-adress i kommentarerna så jag kan följa din resa.

Vem är då jag?

Jag är född -94, fyller under året 21 år gammal (ung?) Alltid haft ett undermedvetet intresse för sparande och pengar. Jag har vart den personen i kompiskretsen som alltid haft pengar och alla andra undrar HUR. :)
Jag är en person som jag tror folk inte förväntar sig ha ett sparkonto, jag lever helt normalt liv för min ålder. Jag har under de senaste två åren gjort två lite längre backpackning resor som jag skulle tippa på ha gått på runt 70.000 kr. 
Att erfarenheter och resor väger lika tungt som pengar lär ni få läsa mer om i denna bloggen. 

Kapital 

Sen ca ett år tillbaks så förvaltar jag mina sparpengar hos Avanza. Där ligger mina pengar lite utspritt mellan ett sparkonto någon fond men framför allt i aktier. Jag är helt självlärd när de kommer till börsen/aktier/fonder vilket också gör mig till en absolut amatör. 

Jag kommer därför inte "tipsa" om några aktier och lägger jag ut mitt innehav får ni gärna komma med förslag, men kom ihåg, jag är ny på dehär. 

2014 var mitt första trevande år på börsen, där jag fick "leka" och lära mig lite. Absolut brände man sig på ett par dåliga aktier och gick back. Men de är också så man lär sig. Summa summarum gick jag väl ca 6.000 kr plus under 2014. 

JAAAA vad har jag då på mitt sparkonto har ni nog undrat hela texten...
Nu kickstartar jag detta på riktigt och det skall bli kul att följa sin utveckling och hoppas ni hänger med!

Den 24 September 2015 står Avanza-kontot på:

160.975:-  Investerat: 38.565:-

Dock ligger jag 3.868 kr back då börsen rasar i skrivande stund, gör mig inget... Jag sitter lugnt i båten och puttar in pengarna jag inte har investerat :)

Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Hej

    du har en bit kvar mot miljonen också ser jag du har kommit betydligt längre än vad jag har gjort
    Men jag fyller snart 30 också så äldre dessutom.

    2016 nu kör vi :)

    SvaraRadera