tisdag 5 april 2016

Mars blev en riktigt bra månad

Anledningen att detta inlägget kommer ett par dagar försent är för att jag inte kunnat logga in på min sida. Men nu funkar det igen!

Mars har vart en bra sparmånad för mig, allting har flutit på bra och inga större utgifter har tillkommit.
Lön in för Mars månad hamnade på 16 222 kr då inräknat med extrajobbet som drog in 1914 kr.
Jag skickade för första gången sen den 26/11-15 över pengar till Avanza, totalt blev det 12 000 kr som gick in där! ÅH vad jag längtat efter en sådan här månad.
Som jag nämnde i förgående inlägg kommer jag att förvalta mitt boendespar även på Avanza då jag inte klarar av att ha det på mitt vanliga bankkonto. Fördelningen är fortfarande lite oklar för mig. Just nu ligger boendespar på ett sparkonto jag har där men väldigt låg ränta, men bättre än inget.

På Avanza

Köpt

  • Första position i Nilörngruppen à 13 st aktier.  (Får se om jag köper fler eller säljer av)

Utdelningar  (Efter dragen källskatt)

  • Johnson & Johnson: 64,63 kr
  • Realty Income corp: 35,02 kr
  • Handelsbanken: 72 kr
Totalt i utdelningar: 171,65 kr


Och imorgon drar utdelningssäsongen igång för min del! Först ut blir Swedbank tätt följt av SKF och Skanska. 


P.S om en vecka befinner jag min i New York!

Vi hörs! 

2 kommentarer:

  1. Ser nice ut:) lite avis gällande NY var där för precis 1 år sedan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Ja det blir spännande, aldrig vart där förr. Dessutom kommer det bli ett break från mitt vanliga sätt att leva/spendera. Kommer ha med mig ca 7000 kr för shopping, blir kul att se om jag "lyckas" bränna de pengarna utan att ångesten kryper sig på haha.

      /MJ

      Radera