torsdag 14 juli 2016

Bröllop och jäkelskap med en CSN-plan

Pengarna har fullständigt sprutat ur plånboken den sista veckan men nu börjar också säcken knytas ihop. Som jag nämnt tidigare gifter sig en av mina vänner och prislappen för kalaset för mig blir ca 2000 kr. Direkt efter bröllopet i stort sätt styrs bilen till Norge där jag och en vän kommer vandra drygt en vecka. Pris på de?

Skor: 1200 kr
Byxor: 850 kr
Mat: 1000 kr
Bensin: ca 700 kr
Övrigt: 1200?

Kvar av dessa kostnader att betala är övrigt och bensin men ändå har jag "bara" bränt 7800 kr än, det vill säga en billig månad för många andra.

För övrigt kan jag också meddela att jag kommit in på skolan jag sökt! Min budget och CSN-plan har jag slipat på sen förra året så den kommer jag publicera vid ett senare tillfälle, skulle gärna vilja bolla lite idéer med er!

Förresten är det någon av er som vandrat i Norge? Ett av våra mål är att ta oss upp till trolltunga!

Jag får erkänna att jag är väldigt höjdrädd och där han sitter ute på trolltunga råkar det vara 700 meter ovanför mark. Helt klart skräckblandad förtjusning, vågar jag så skall jag publicera ett foto!


Vi hörs! MJ

16 kommentarer:

  1. Finns något mer lite lätt skräckinjagande ställe i Norge har jag sett. En stor sten som sitter klämd mellan två bergväggar och den modige kan klättra ut på den och ta en bild. Stenen kallas säkert något särskilt men det har jag glömt:/

    Hoppas du får en fin semester!

    MvH Pengaregn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du menar Kjerag antar jag :) Ja det får bli nästa gång!
      Tack semestern kunde inte vart bättre! :)
      /MJ

      Radera
  2. Vem är inte höjdrädd! Bra jobbat och jag ser hur du kommer alltmer närmre dina mål. Visst är utgifter jobbiga, men man måste också unna sig saker. Jag har haft obalans i sparandet, men skrev om det på min sida. Antar att vi gör framsteg båda två, men kapitalet kan inte vara självändamålet utan syftet: vad skall man göra med pengarna? För egen del känner jag att hela vintern var trög, men det är först nu under senaste veckan som kursen har vänt där jag verkligen kan se hur mitt kapital tar sig ett skutt. Mina utdelningar lyser med sin frånvaro och jag får vänta tills i vår där de verkligen kommer börja rulla in. Jag påbörjade mitt sparande med tonvikten på billiga indexfonder tills jag lärde mig mer om aktier. Gillar din sida mycket, men på min önskelista finns fortfarande att du skapar länkar i övre menyn så man kan söka enligt kategorier. Men med all respekt, det är din sida och du utformar den som du vill. Alltid lika inspirerande att läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Läste din kommentar precis innan min väns bröllop så hann inte svara då, men tusen tack för alla fina ord, de värmer :)
      Jag håller med dig, de är också på min önskelista men jag är ganska oteknisk så får se hur jag skall lösa de :)
      /MJ

      Radera
  3. hela min resa började med en resa till Norge som aldrig blev av och på så sätt jag börja min egna resa.
    Från början tänkte ja oj undra om jag kan få mina pengar att växa från 25.000kr till 50.000kr sedan har de bara fortsatt :)
    Så jag är ändå glad att den där norge resan aldrig blev av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att du började spara men synd att du missade Norge, fantastiskt häftigt land som råkar vara vårt grannland! :D
      /MJ

      Radera
  4. Jag har använt denna, tar lite tid innan man fattar logiken men sedan är det rätt lätt. Min blogg får ett litet lyft också med design, behövde varmare färger :)

    https://www.youtube.com/watch?v=a7j2yWqj2Ps

    SvaraRadera
  5. Hoppas att semestern varit bra! Har själv mest bara stannat i Sverige och spar mina pengar ett tag till. Jag vill ta mig över nästa hump: 100 000 kr. Sedan kanske jag rör mig ned mot övriga Europa i höst :)

    SvaraRadera
  6. Äh men lägg av, killen har fixat sidan! :) Underbart fint, skall kolla dina länkar direkt. Det är rätt lätt när man kommer igång, även om jag fick öva lite grand. Tycker det blev snyggare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eller hur! Äntligen! Men jag höll på att slita mitt hår där ett tag... Hoppas att sidan kommer att vara lite mer lätt överskådlig nu. Högst upp hittar min info om mig, mål samt att jag kommer lägga till portfölj/utdelning. Till höger hittar man inlägg månadsvis med rubrik, vilket också bör underlätta lite.
      Etiketter tror jag inte att det kommer bli, jag får börja såhär iaf haha :)
      Tack för att du har delat med dig av dina åsikter så att sidan kan bli bättre :)
      /MJ

      Radera
  7. Sedan behöver man bara märka varje inlägg med en etikett så kommer dessa landa under respektive länk, det framgår av klippet.

    SvaraRadera
  8. Hej, kredit mellan individer är en finansiell transaktion för att låna pengar direkt från personer utan ingripande av en bank. För det mesta är det gjort i en familj eller vänlig miljö. Men nyligen kan du låna från en främling. Jag är villig att erbjuda kredit till någon med förmågan att återbetala det utan bekymmer. Jag ser fram emot att hantera dig om du verkligen behöver kredit och om det är en bra vilja.

    E-post: ( simondurochefort@gmail.com )

    Whatsapp: +33756949346

    SvaraRadera
  9. DU BEHÖVER LÅN
    Jag fick precis mitt lån på 200 000,00 kr från REMY.CREDIT Skicka e -post till dem nu för ditt lån (remy.credit111@gmil.com) whatsapp: +46769618757 de är de bästa, ge dem ett försök och vittna om att låneförbudet är mycket snabbt och säkert med interstat på 2%
    EMIAL: (remy.credit111@gmail.com)
    Behöver du ett brådskande lån inom 24 timmar? de har snabbt och enkelt lån till dig Jag heter karlsson från Stockholm Sverige är en ensamstående mamma är mycket nöjd nu med mina 2 barn REMY COMPAY är det bästa få ditt lån idag} Maila honom nu för ett snabblån Mail: remy.credit111@gmail.com
    Gud välsigne dig, herr REMY FINK

    SvaraRadera
  10. DU BEHÖVER LÅN Jag fick precis mitt lån på 200 000,00 kr från REMY.CREDIT Skicka e -post till dem nu för ditt lån (remy.credit111@gmil.com) whatsapp: +46769618757 de är de bästa, ge dem ett försök och vittna om att låneförbudet är mycket snabbt och säkert med interstat på 2% EMIAL: (remy.credit111@gmail.com) Behöver du ett brådskande lån inom 24 timmar? de har snabbt och enkelt lån till dig Jag karlsson Mehterzail från Stockholm Sverige är en ensamstående mamma är mycket nöjd nu med mina 2 barn REMY COMPAY är det bästa få ditt lån idag} Maila honom nu för ett snabblån Mail: remy.credit111@gmail.com Gud välsigne dig, herr REMY FINK....

    SvaraRadera
  11. behöver du ett lån? Skicka ett mejl till remy.credit111@gmail.com
    Hej hur mår du idag ?? Behöver du ett brådskande lån nu de närmaste 6 - 12 timmarna nu utan stress eller dröjsmål REMY. CREDIT är här för att lösa alla dina problem idag. Vi utfärdar lån med 2% ränta, med en snabb tjänst erbjuder vi alla typer av lån, skicka ett mejl nu för dina brådskande lån
    Skicka oss ett e-postmeddelande, vi har ett lån till dig via e-post nu {remy.credit111@gmail.com} whatsapp: +46769618757
    vi har ett lån till dig ..

    SvaraRadera
  12. Letar du efter ett skuldsaneringslån, lån utan säkerhet, företagslån, bolån, billån, studielån, personliga lån, riskkapital, etc! Jag är en privat långivare, jag ger lån till företag och privatpersoner med låga och rimliga räntor på 2%. Mejla till: christywalton355@gmail.com

    SvaraRadera