måndag 27 februari 2017

Utdelningar sen starten

Hej igen!

Har äntligen fått lite ork och motivation att sätta mig ner och pilla i excel för första gången. Vet inte riktigt om det går att infoga den stora uträkningen jag gjort här. Jag har räknat ut månad för månad med alla olika bolag, blev riktigt snyggt tillslut. Nästan så man vill skriva ut och rama in haha. 
Fick till "utdelningarna per år" som bild och kunde infoga den här nedan :) 
Kul när man får då så svart på vitt att det faktiskt går framåt! 2017 är såklart bara en prognos än så länge. 





För övrigt är jag mitt i husbygge där jag skall hyra huset när det står klart, heltidsstudier och mellan tre extrajobb... Ibland blir det lite mycket.
Men för att kunna motivera mig till jobb i dagsläget har jag bestämt att alla pengar från jobb kommer gå till konto som jag valt kalla "lägenhetsspar" och är också precis som det låter, planen är att jag och min partner köper lägenhet i stan om 2-3 år. Och ja jag har också hunnit skaffa partner under de senaste månaderna som det vart tyst här på bloggen! :)

En kontantinsats på 375 000 kr kommer att behövas /2 = 187 500 kr var! Dyrt är det att bo i stan... Men jag vägrar röra min portfölj som får fortsätta att tuffa på :)

Hur har 2017 startat för er andra?


Vi hörs! /MJ

9 kommentarer:

  1. Wow, ser bra ut med utdelningarna!

    Härligt att vara 21 år och redan hyfsat erfaren aktiesparare. Jag var ungefär så gammal när jag började spara mer målmedvetet, idag är jag ett par år äldre men inte så mycket.

    En lägenhet i stan kan nog vara en bra investering.

    Må väl :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack för din fina kommentar!
      Ja de känns skönt att ha kommit igång tidigt med aktierna, de kommer tuffa på av sig självt 😃
      All lycka till dig!
      / MJ

      Radera
    2. LÅNEBJUDANDE FRÅN NOVELTY FINANCE"
      Hej!!! Är du i behov av ett lån? Om ja, kommer jag att rekommendera dig att ansöka om ett lån genom Novelty Finance Inc.

      Jag heter Davina Claire, jag är finanschef för Novelty Finance och du kan ansöka om ett lån hos mitt företag och ha ett lån på ditt konto inom 24 till 48 timmar. Det har kommit till min kännedom att många människor har så svårt att få lån från sina lokala banker eller andra finansiella institutioner på grund av hög ränta, otillräckliga säkerheter, skuldsättningsgrad, låg kreditpoäng eller andra skäl.

      På NOVELTY FINANCE tillhandahåller vi finansieringslösningar. Vi erbjuder alla typer av lån (Personlån, Företagslån och många andra). Vi erbjuder flexibla och flera lånealternativ, inklusive säkrade och osäkrade lån, lång- och kortfristiga lån som är skräddarsydda för dina ekonomiska behov.

      För frågor/frågor? - Skicka ett mail till [noveltyfinances@gmail.com] eller ring / WhatsApp via: +447915601531]

      Vi strävar efter att göra lån enkelt, bekvämt och prisvärt.

      Vår tjänst är mycket snabb, pålitlig och pålitlig och du kan låna upp till 5 miljoner euro till en subventionerad ränta på 3 % per år. Vi är rätt företag att kontakta när du är i akut behov av ett lån.

      Inga fler väntetider eller stressiga bankbesök, vår tjänst är tillgänglig 24/7. Du kan ansöka om ett lån när som helst och var som helst på din egen bekväma plats med din telefon eller din bärbara dator, allt du behöver göra är att skicka oss din låneförfrågan via:
      E-post: (noveltyfinances@gmail.com)
      WhatsApp/ Telegram: +447915601531
      Telefon: +447915601531

      Vi är alltid glada över att ge ekonomiskt stöd.

      Radera
  2. Oh, har var det mycket utdelningar. Sedan jag läst ditt senaste inlägg har jag också förstått varför du varit frånvarande ett tag. Detta är min första riktiga utdelningssäsong, och jag får nöja mig med 3000 + detta år, men det är helt ok det med :)

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Ville bara säga att jag lagt till din blogg på listan över svenska ekonomibloggar. http://utdelningsseglaren.blogspot.se/2017/07/svenska-ekonomibloggar-hela-lista.html

    Hälsar Seglarn

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. hej FF!
      Har precis uppdaterat bloggen med en summering av 2017 :)

      mvh MJ

      Radera
  5. Hej, kredit mellan individer är en finansiell transaktion för att låna pengar direkt från personer utan ingripande av en bank. För det mesta är det gjort i en familj eller vänlig miljö. Men nyligen kan du låna från en främling. Jag är villig att erbjuda kredit till någon med förmågan att återbetala det utan bekymmer. Jag ser fram emot att hantera dig om du verkligen behöver kredit och om det är en bra vilja.

    E-post: ( simondurochefort@gmail.com )

    Whatsapp: +33756949346

    SvaraRadera
  6. Hej, kredit mellan individer är en finansiell transaktion för att låna pengar direkt från personer utan ingripande av en bank. För det mesta är det gjort i en familj eller vänlig miljö. Men nyligen kan du låna från en främling. Jag är villig att erbjuda kredit till någon med förmågan att återbetala det utan bekymmer. Jag ser fram emot att hantera dig om du verkligen behöver kredit och om det är en bra vilja.

    E-post: ( simondurochefort@gmail.com )

    Whatsapp: +33756949346

    SvaraRadera