torsdag 4 februari 2016

Köpt i Januari

I slutet av December bestämde jag mig för att ändra courtageklass och börja köpa i mindre poster istället. Detta för att slippa tajma marknaden -som inte går ändå. Jag hade väl ca sju tusen kr kvar i likvider vilket jag nu under Januari nästan har shoppat upp.
Här kommer en liten sammanställning.


  • Atlas Copco: 20 st   
  • H&M: 4 st 
  • Handelsbanken: 6 st (min första post)
Betalat inkl courtage 4117+1135+595= 5847 kr
Förväntad årlig utdelning: 126+39+25= 190 kr

Under Januari fick jag också min första utdelning från Realty Income Corp på 40 kr - 6kr (källskatten, som jag hoppas få tillbaks)

En annan rolig sak som hänt är att NCC gick ut med att de visst kommer ge en kontant utdelning under året plus Housing. Detta betyder att jag för mina 50 aktier kommer jag få 150 kr i kontanter som jag inte hade räknat med att få iår. Bugar och bockar för detta!

På Avanza är det fortfarande endel rött, men nu med ett par undantag som gått riktigt bra! Realty Income, NCC, Cloetta och Handelsbanken står för den härliga blåa färgen!
Ligger "minus" 6,21% men jämfört med OMX30 som nu är -9,33% så känner jag mig helt nöjd. Inte för att det egentligen spelar någon roll, men de ger ändå en gnutta nöjdhet i tider som dessa. 


Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar