tisdag 27 oktober 2015

Summering av Oktober månad

Tiden springer iväg även för mig som är sjukskriven och det är dags för en ny summering av månaden som har varit! 
På de personliga planet känner jag mig stressad över min situation som sjukskriven, något som jag inte alls är bekväm i. Jag vet att jag kommer ha en månad helt utan inkomst och försöker lägga undan pengar till den månaden, hittills står de kontot på 5500 kr vilket bör räcka om jag anstränger mig. 
Jag har också vart inställd på 3 månader som sjukskriven som var sagt från början men nu verkar de inte räcka... Något som också känns tung just nu.

Vidare till den ekonomiska biten! 
Utgifterna har fördelat sig enligt följande nedan. (Borst se från datumet, de skall vara 26 sep-26 okt)






Transport, mediciner, läkarbesök och rehab är något som dragit iväg på utgiftssidan denna månaden. Annars skulle jag säga att överlag är det en ganska normal månad för mig, brukar hamna runt 6000 kr.

Lönen jag fick nu den 25:e Oktober har bestått av endast pengar från försäkringskassan där jag hamnade på 12 231 kr. 
Var av 1000 kr gick till resan till Stockholm som jag nämnt tidigare och 6000 kr direkt till Avanza. Kvar efter att alla fasta kostnader är betalda så har jag strax under 2000 kr kvar på mitt kontokort, de kommer bli en av de tightaste månaderna hittills för mig.  


Avanza

Aktier som tillkommit under månaden är:  
  • 100 st SKF B
  • 160 st TeliaSonera
  • 150 st SkiStar B
Kontot står i skrivande stund på 191 941 kr vilket är en ökning på 11 672 kr från föregående månad. Fördelningen ser ut följande:



Visst är det kul när man får lite blåa siffror på sitt konto efter en tid med mycket rött! Men jag önskar en fortsatt nedgång så jag kan fortsätta putta in pengar i bra utdelningsbolag på min ISK. Vi får helt enkelt se hur börsen kommer utveckla sig! 

Vi hörs!



2 kommentarer:

  1. 2000 pap borde du klara dig på tycker jag, men de förutsätter att du inte har några fler utgifter mer än mat.
    Jag skall själv klara mig på 2000kr denna månaden eftersom jag valt att spara 9000kr och då har jag räknat att jag bör inte behöva göra mig av med mer än 500kr per vecka då blir de enklare :)

    Men oavsett så är de inte kul att vara sjukskriven hoppas du snart blir bra igen så du kan jobba.

    SvaraRadera
  2. Jag har lite andra utgifter också tyvärr.. Men de bör väl gå om man verkligen vill :)
    Ja jag läste de på din blogg, då kämpar vi med samma förutsättningar denna månaden heja oss!

    SvaraRadera