måndag 22 februari 2016

Över 200 000 kr igen

Precis som rubriken lyder har jag nu gått över den magiska gränsen på 200 000 kr. Igen. Får se hur länge de håller denna gången... Vad tror ni egentligen? Jag har läst på några bloggar som tror att det vänder upp nu och någon blogg som tror att detta bara är tillfälligt och att det är först till hösten som de vänder upp på riktigt.

Jag är lite kluven. Jag hoppas inte att det är påväg upp redan! Jag har inte gått in med nytt kapital på avanza på två månader nu, jag har endast köpte lite skvättar här och var för de som funnits kvar.
Just nu har jag 13.000 kr som skall gå till bilköpet men jag kommer ta ca 5000 kr till från lönen som kommer nu och sätta av till bil också. Förhoppningen är att det iaf skall bli 1500 kr kvar till aktier denna månaden. Är dock inte speciellt köpsugen nu när de svängt upp såpass som de gjort de sista.

Avanza står just nu på 201 084 kr men jag ligger fortfarande "back" 2,15% vilket i rena pengar är 4438 kr... Snart plus =)

Vill önska er en trevlig vecka! Passa på att ta en titt på era mål som ni satt upp (för de har ni va??) och påminn er om vart ni är påväg.

Vi hörs!

4 kommentarer:

  1. Det är alltså 0,75% av ditt totala kapital du våndas över. 0,075 av ditt framtida totala kapital? Fokusera din energi på annat tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Hej! Nej jag våndas inte alls, jag önskar jag låg "back" nästan 20 K som jag gjorde för ett par veckor sedan. Då hade jag vart mer köpsugen än vad jag är nu =)
    Däremot gillar jag att anteckna hur de ser ut vid tillfälle, så att jag sedan kan rulla tillbaks i framtiden.
    Du behöver inte vara orolig ;)
    /MJ

    SvaraRadera
  3. Alltid en härlig känsla när man är över "en viss gräns". Är själv en kille på 20 som sparar och tjänar ungefär samma som dig så det ska bli kul att följa din blogg! Lycka till med målet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och kul att du hittat hit! :)
      Ja häng kvar på bloggen och uppdatera mig hur de går för dig! Alltid extra kul att bolla lite med någon som är lite jämnlik med sig själv.
      Hoppas vi hörs /MJ

      Radera