onsdag 23 december 2015

2015 på utgång och snålmånad på ingång

Jaha då var alltså snart December också över. Eller ah faktiskt hela 2015 också.
Lönen kom in idag ett par dagar tidigare än vanligt detta gör att jag inte kommer kunna visa mina utgifter som jag brukar då det blir helt fel i appen. 

Men kan konstatera att utgifterna har vart högre än vanligt jag skulle tippa att jag hamna runt 7500 kr för December. Mycket köp de sista dels med julklappar, ett besök på Ullared samt lite kläder vilket gjort att de skulle kännas lite skönt med en snålmånad i Januari! 

Följande budget har jag lagt upp för Januari:
Hyra/mat: 2500 kr
Mobil: 469 kr
Försäkring hund: 200 kr 
Gym: 199 kr 
Dessa räknar jag som fasta / à 3.368 kr

På mitt bankkort finns just nu drygt 500 som skall gå till tågkort och diverse andra saker. Jag får helt enkelt se om det är genomförbart. Men jag är beredd att testa! 
Jag skulle vara helt galet nöjd om jag hamna runt 4.500 kr.

Sparandet för December blev 5.117 kr som gick in på Avanza större delen av dessa kommer jag behålla likvida. Samt 1000 kr ligger kvar hos min vanliga bank under kategori lägenhet detta tills dess att jag hittat något bra ställe med lite ränta på där jag kommer lägga dem. 

Ledsen över ett ganska osammanhängande inlägg, huvudet är inte riktigt med idag! 
Vill önska er alla en super mysig julafton! 



Nåja här hos mig blir julafton lika var som midsommar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar