måndag 23 november 2015

Utländska aktier

Nu har jag bara ett par dagar kvar på min sjukskrivning innan jag skall börja jobba igen, dock bara på 50 % tillsvidare men känns himla kul ändå! Haha de lär väl ändras efter några månaders jobb och jag kommer sakna att få vara hemma/göra vad jag vill.

Jag har de sista ägnat mycket tid åt att sätta mig in i dehär med att äga utländska aktier. Hur det fungerar med beskattning och vilket konto som är mest fördelaktigt att ha dem i.
Kan nog dra slutsatsen att de mest fördelaktiga för mig är att ha dem i en kapitalförsäkring (KF) och jag har därför valt att öppna ett sådant konto idag.

Känner mig allt för oinsatt för att våga mig på att köpa något där än, men tids nog så! De är ett av målen för 2016. Känns bra att kunna sprida risken ännu mer med tanke på allt som händer i Sverige för tillfället. Tänker mest på bostadsbubblan, låga räntor och flyktingkrisen. Svårt att säga åt vilket håll de kommer att gå.

Fortsätt att knega på där ute! Vi hörs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar