tisdag 3 november 2015

Nerver sätts på prov

Jag har ju tidigare nämnt att jag öppnat ett ISK konto och försöker flytta över min aktier dit. Jag har vart ganska kluven hur jag skall bära mig åt för att göra det så smidigt som möjligt.

Så jag bestämde mig tillslut för att de nog var smart att sälja av H&M och TeliaSonera som jag hade på vanliga depån, dels för att dessa aktier var inköpta för dyrare än dagens kurs så då kunde jag samtidigt snitta ner mig och kvitta av förlusten med tidigare vinster.
Jag passade även på att köpa på mig lite fler aktier när jag var igång 18 st extra H&M och 90 st extra TeliaSonera blev det.
Känner mig för tillfället lite halvt obekväm med att TeliaSonera just nu är mitt tredje största innehav i portföljen.

PUH! Tror jag skall försöka ta lite ledigt från Avanza kommande dagar, det har vart mycket funderingar och bevakningar sista veckan. Måste även försöka samla ihop nerverna igen och vara beredd i fall börsen börjar gå ner igen, aldrig legat inne med såhär mycket investerade pengar i börsen som nu. Något som jag också får lite ont i magen av är att tänka på kommande deklaration... Guuuud så skönt de ska bli när allt ligger i min ISK!

Jag tror fortfarande på mina innehav såklart! Dessa aktierna jag nu har i min ISK är aktier jag förhoppningsvis aldrig kommer behöva röra, så de känns skönt! Lite omtumlande med all ommöblering bara ;)

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar