lördag 21 november 2015

Nya bolag i portföljen

Under veckan som varit har jag jobbat vidare på mitt "projekt" de vill säga flytta över till ISK. 
Jag har sålt av Kinnevik med den enda anledningen att den låg på min VP konto, lite synd annars att gör sig av med ett investmentbolag. 

Istället har nu två nya bolag fått ta plats i min portfölj. Den första är ett bolag som jag räknar som en "krydda", de är alltså inte ett bolag som ger någon utdelning (än) men som jag tror kan göra bra ifrån sig på börsen.  
Aktier som jag räknar till kryddor är inte nödvändigtvis aktier jag kommer behålla för alltid, utan just för att förhoppningsvis krydda portföljen lite.
Bolaget är Cloetta B och inköpet blev 450st aktier på 26,60 kr/st.


De andra bolaget som tillkommit är Skanska och de är absolut en långsiktig investering. Inköpskursen blev 165,50kr/st och faller kursen senare kommer jag köpa fler. I dagsläget äger jag 100 st aktier som kommer ge mig, med bibehållen utdelning, 675 kr varje år i utdelningar.  


Önskar er en fortsatt trevlig helg! Vi hörs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar