fredag 27 november 2015

Summering av November månad

Så var de dags för ännu en månads summering.
Som jag nämnde i förra inlägget har jag nu lyckats spräcka 200 000 kr och anledningen till de är att jag tog sparandet som jag skulle ha till "diffmånaden". På mitt jobb får man en månads förskjuten lön och de får man inte hos försäkringskassan vilket leder till att jag i december skulle vart helt utan lön
 -men nu är jag istället sjukskriven 50% och kommer få en minilön i December, vilket jag helt enkelt får klara mig på.

Summan av kardemumman blir att jag knappast kommer kunna spara något i December men desto mer nu i November. Vilket känns helt ok när de är Black Friday idag på börsen.

På utgiftssidan tror jag att jag slått något slags rekord för att vara mig. Under 6 000 kr och ändå har jag köpt nya kläder, vart på fin resturang och rest runt lite i Sverige.



Avanza 

Kontot står i skrivande stund på 203 038 kr vilket är en ökning med 11 097 kr från föregående månad. Var av jag har puttat in 12 500 kr igår. 

Under November månad har det var fullrulle på mitt Avanza konto och jag längtar efter att få gå ner på sparlåga, men nu är den största flytten till ISK gjord och jag har bara två aktier kvar att sälja av på mitt VP konto. 

Sålt under November:
  • H&M
  • TeliaSonera
  • Kinnevik
Köpt under November:
  • H&M
  • TeliaSonera
  • Ratos B
  • Cloetta B
  • Skanska B
  • NCC B (Ställer mig lite frågande om hur framtiden blir där med tanke på ändrade utdelningssystemet)
De sammanlagda utdelningarna under ett år uppgår i dagsläget till 5 491 kr (Då har jag inte räknat med något utdelning från NCC) -Jag skulle nästan ha kunnat täcka hela denna månadens utgifter med bara nästa års utdelningar! 

Så nu är det dags för mig att åka till frisören och bli lite fin i håret då jag ska till Stockholm över helgen! ;) 

Ha en trevlig helg så hörs vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar